Οι Έλληνες εφοπλιστές το πρώτο πεντάμηνο του 2013 επένδυσαν συνολικά σε νέες παραγγελίες και αγορές μεταχειρισμένων που φτάνουν τα 2,2 δισεκατομ. $. Πιο συγκεκριμένα πούλησαν στη δευτερογενή αγορά 27 πλοία λαμβάνοντας 348,47 εκατ. δολ., ενώ αγόρασαν 140 ποντοπόρα επενδύοντας 1,862,13 εκατ. δολ. σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal Research & Valuations.
Παράλληλα τοποθέτησαν παραγγελίες σε ναυπηγεία για 48 νεότευκτα έναντι 357 εκατ. δολ. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις διεθνών οίκων το 2012 είχαν επενδύσει άλλα 8 δισ. δολ.
Την ίδια ώρα Ιάπωνες και Γερμανοί, όπως έχει επανειλημμένα σημειώσει το «R» (λόγω πιστωτικής ασφυξίας) πούλησαν 57 και 35 πλοία. Μετά τους Έλληνες πλοιοκτήτες επιχειρηματίες από την Κίνα, την Ινδονησία και τις ΗΠΑ πρωταγωνίστησαν σε επενδύσεις σύμφωνα με την ίδια έκθεση. Στις παραγγελίες σε ναυπηγεία ο ελληνικός εφοπλισμός έρχεται στην πρώτη θέση μακράν, αν συνυπολογίσει κανείς και τις εντολές κατασκευής που έρχονται από το Μονακό ή άλλους φορολογικούς παραδείσους, όπου δραστηριοποιούνται μεγάλα ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα (Λιβανός κτλ).
Είναι προφανές ότι ο ελληνικός εφοπλισμός τοποθετείται στην αγορά προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί τις χαμηλές τιμές αλλά και το πρόβλημα ρευστότητας που έχουν ειδικά οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές. Παράλληλα οι Έλληνες εφοπλιστές εμφορούμενοι από το παραδοσιακό αίσθημα ρίσκου, που οδήγησε την ελληνόκτητη ναυτιλία στην κορυφή θεωρούν ότι ο κύκλος της κρίσης θα τελειώσει σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, οπότε και σπεύδουν να επωφεληθούν. Το ενδιαφέρον είναι ότι πέρα από τα boxships, drillingships LNG carriers επενδύουν και στα ξηρού φορτίου εκτιμώντας ότι οι προοπτικές παγκόσμιας ανάπτυξης θα γίνουν ευοίωνες σε δύο περίπου χρόνια, όπως τονίζει στο «R» κορυφαίος παράγων της ναυτιλίας που τελευταία επενδύει στο dry ships.
πηγή: news.pathfinder.gr
Add comment