Συνέβη χθες, στο 35ο βαθμολογικό κέντρο του Αιγάλεω, στις 5.30 το απόγευμα. Οι συνάδελφοί του θέτουν το εύλογο ερώτημα γιατί δεν υπήρχε γιατρός, αλλά και ευρύτερα ερωτήματα για το περίφημο ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών, μετά την εκστρατεία λάσπης που συνόδεψε προ πανελλαδικών την πρόθεσή τους για απεργία.
«Το ΔΣ της Β΄ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής με βαθιά οδύνη, ανακοινώνει τον αδόκητο θάνατο του καλού συναδέλφου Θανόπουλου Γιώργου Μαθηματικού στο 2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου. Ο συνάδελφος ήταν συντονιστής των μαθηματικών στο 35ο Βαθμολογικό Κέντρο του Αιγάλεω. Σήμερα 21-5-13 στις 17:30 ήταν προγραμματισμένη η ενημέρωση των μαθηματικών, την εισήγηση της οποίας έκανε ο ίδιος. Μετά την ολοκλήρωση της, σωριάστηκε στην αίθουσα μπροστά στα μάτια όλων των μαθηματικών. Αμέσως έγιναν αγωνιώδεις προσπάθειες καρδιοαναπνευστικής ανάνηψης μέχρι τη διακομιδή του στο Γενικό Κρατικό Νικαίας, όπου δυστυχώς κατέληξε.
Στο βαθμολογικό κέντρο, όπως και σε όλα τα υπόλοιπα της Ελλάδας, δεν υπήρχε γιατρός για την παροχή πρώτων βοηθειών, που ίσως να έσωζαν τη ζωή του συναδέλφου. Το ΔΣ θα σας ενημερώσει, με νέο δελτίο, για τον τόπο και το χρόνο της κηδείας του συναδέλφου»
Στο εκπαιδευτικό φόρουμ απ’ όπου και η παραπάνω ανακοίνωση, εκπαιδευτικός επισημαίνει, ενδεικτικά:
Το τραγικό γεγονός αναγκάζει όλους μας σε ερωτηματικά και απορίες.
Και σε συνδυασμό με τα πρόσφατα γεγονότα.
Με λέξεις κλειδιά:
Επιστράτευση – πανελλαδικές – ωράριο εκπαιδευτικών…
Ακούσαμε πολλά τούτες τις μέρες σε βάρος των δασκάλων. Πολλά και για την ψυχική υγεία των μαθητών. Οι τεμπέληδες κατά πολλούς εκπαιδευτικοί που άδικα ήθελαν να απεργήσουν για δυο ωρίτσες παραπάνω. Δίχως να συμπονούν τον κόπο των μαθητών και την αγωνία τους για τις μεγάλες εξετάσεις της ζωής τους.
Έγιναν επίσης όσα έγιναν με την επιστράτευση. Και την ταπείνωση που εισέπραξαν οι καθηγητές. Ειδικά με την απαίτηση για παραμονή στο σχολείο 8 με 2 ακόμη και χωρίς να έχουν συγκεκριμένο έργο. Με τη δικαιολογία της επιστράτευσης…
Να όμως που ο συνάδελφος κατέρρευσε στις 17.30. Και όντας σε ώρα εργασίας…
Πώς γίνεται αυτό; Προβλέπεται από κανέναν νόμο τέτοια ώρα να είναι ο εκπαιδευτικός στη δουλειά;
Και χρεωμένος με εισήγηση. Δεν ήταν λοιπόν εκεί γιατί μόνος του το διάλεξε.
Ξέρουν όλοι να μας κατηγορούν πως δουλεύουμε λίγο. Πως καθόμαστε Χριστούγεννα, Πάσχα και καλοκαίρι. Και ξεχνάνε να αναφέρουν για τα παλαβά ωράρια σε άλλες περιόδους. Όπως κατά την προετοιμασία μιας γιορτής, την περίοδο των εξετάσεων, όταν περνάμε βαθμούς, στην αρχή και τη λήξη της χρονιάς, όταν κάνουμε κάποιο πρότζεκτ, όταν παρακολουθούμε σεμινάρια, όταν συνοδεύουμε μαθητές σε ημερήσια ή ακόμη χειρότερα σε πολυήμερη εκδρομή. Γι’ αυτά κανείς, ούτε και οι Ομοσπονδίες μας, λένε λέξη!
Και όμως ξέρουν. Πχ για τα τριήμερα σεμινάρια που κάνουμε στα ΚΠΕ. Πως το πρωί της Παρασκευής πάμε στη δουλειά μας κανονικά, και μετά τρέχουμε να φτάσουμε στον τόπο που γίνεται το σεμινάριο. Αρκετά χιλιόμετρα πολλές φορές μακριά από την έδρα μας. Φτάνουμε εκεί με την ψυχή στο στόμα και παρακολουθούμε το “μάθημα” ως τις 9 ή και τις 10 το βράδυ. Και την επόμενη μέρα από το πρωί ως αργά το βράδυ. Κυριακή ως το απόγευμα και μετά τρέξιμο να γυρίσεις στην έδρα σου. Για να ξεκινήσεις το άλλο πρωί μια ακόμη εβδομάδα εργασίας.
Έδωσα ένα παράδειγμα και θα το συνοδεύσω και από ανάλογο λινκ. Για να γίνει πιο κατανοητό σε κάθε δύσπιστο:
http://dipe.thesp.sch.gr/dipe_last/images/stories/docs/seminario_kpe_7_3_2013/programma_seminariou_7_3_2013.doc
Δείτε αυτό το έγγραφο και βγάλτε συμπεράσματα για το αληθινό ωράριο των εκπαιδευτικών που κάποιοι τύποι τους έβριζαν την περασμένη εβδομάδα για τεμπέληδες…
Θαρρώ ότι το τραγικό περιστατικό του χαμού του συναδέλφου δεν πρέπει να περάσει στα ψιλά. Να γίνει έρευνα για το πόσες ώρες ήταν στο πόστο εργασίας του. Να ληφθεί υπόψη και το στρες όλων των γεγονότων. Γιατί άνθρωπος χάθηκε. Και είναι κρίμα…
left.gr
Add comment