Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου (εφημέριδα των συντακτών)
«Με την απλοποίηση των διαδικασιών για την προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, που παρουσιάσαμε πριν από λίγες μέρες, στέλνουμε ένα ισχυρό μήνυμα ενίσχυσης του ελληνικού εμπορικού στόλου και της ελληνικής σημαίας».
Αυτά δήλωνε πριν από μερικές μέρες ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης, λίγο πριν αναχωρήσει για τη Ν. Κορέα όπου παραβρέθηκε στην τελετή παραλαβής ονομασίας και υψώσεως της ελληνικής σημαίας στα δύο πρώτα δεξαμενόπλοια τύπου D.P. Shuttle Tanker που εντάχθηκαν στο ελληνικό νηολόγιο.
Μια αισιοδοξία που δεν φαίνεται να έχει βάση, καθώς άλλα δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ) που ανακοινώθηκαν χθες για τη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, τον Ιανουάριο του 2013. Σύμφωνα λοιπόν με αυτά, 69 πλοία αποχώρησαν από το ελληνικό νηολόγιο, συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2012, με αποτέλεσμα από 2.002 πλοία που είχαν την ελληνική σημαία τον Ιανουάριο του 2012, να φτάσουν στα 1.933. Οι περισσότερες αποχωρήσεις έγιναν στα επιβατηγά, καθώς 41 από αυτά άλλαξαν σημαία, φτάνοντας τα 645, ακολούθησαν τα φορτηγά με 15 αποχωρήσεις φτάνοντας τα 520, αλλαγή σημαίας έγινε σε οκτώ δεξαμενόπλοια και σε πέντε από διάφορες κατηγορίες.
Σημαντικό είναι το στοιχείο που δείχνει ότι η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο του 2013 είναι η μικρότερη που έχει καταγραφεί από το 2000 και μετά, καθώς ο ελληνικός στόλος δεν είχε μειωθεί ποτέ κάτω από 2.000 πλοία, με εξαίρεση το 2000 που αριθμούσε 1.967 πλοία.
Αντίθετα αύξηση κατά 0,1% παρουσίασε η ολική χωρητικότητα του στόλου τον Ιανουάριο του 2013 έναντι αύξησης 0,5% που σημειώθηκε την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ετσι η χωρητικότητα ανήλθε σε 43.603.165 κόρους, έναντι 43.542.963 κόρων τον Ιανουάριο του 2012.
Add comment