ChiosTV
kristian zimerman

Κρίστιαν Ζίμερμαν: «Το ΥοuTube καταστρέφει τη μουσική!»

 

 

Ενας από τους κορυφαίους πιανίστες κλασικής μουσικής αποχώρησε έξαλλος από το κονσέρτο του όταν είδε θεατή

 

Ενας από τους κορυφαίους πιανίστες κλασικής μουσικής αποχώρησε έξαλλος από το κονσέρτο του όταν είδε θεατή να τον βιντεοσκοπεί με το κινητό του. Προτού φύγει καταφέρθηκε εναντίον του δημοφιλούς μέσου ανταλλαγής αρχείων βίντεο

 

Ο 56χρονος πολωνός πιανίστας Κρίστιαν Ζίμερμαν βρισκόταν στη μέση της εκτέλεσης του κομματιού «Παραλλαγές σε ένα πολωνικό θέμα σε σι ελάσσονα» του Κάρολ Σιμανόφσκι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Πιάνου της Κοιλάδας της Ρουρ στην Εσση, εκδήλωσης που συγκεντρώνει ετησίως τη διεθνή ελίτ σολίστ του πιάνου. Ενώ συνέχισε να παίζει, έστρεψε το βλέμμα του προς τον θεατή που βιντεοσκοπούσε από ένα θεωρείο ακριβώς από πάνω του και του ζήτησε να σταματήσει. Εκείνος υπάκουσε, ο Ζίμερμαν εξακολούθησε το παίξιμο, όμως ήταν φανερό ότι είχε χάσει εντελώς την αυτοσυγκέντρωσή του και λίγο αργότερα εγκατέλειψε τη σκηνή εκνευρισμένος.
Επέστρεψε πάντως για να απευθυνθεί στο κοινό λέγοντας ότι έχει χάσει πολλά συμβόλαια επειδή οι μάνατζερ του λένε ότι λυπούνται αλλά η εκτέλεση του τάδε έργου από τον ίδιο έχει εμφανιστεί ήδη στο YouTube. «Η καταστροφή της μουσικής εξαιτίας του YouTube είναι τεράστια», κατέληξε στο φορτισμένο λογύδριό του ο Ζίμερμαν, ο οποίος πείστηκε να συνεχίσει την ερμηνεία του κομματιού, αλλά μετά το τέλος της εμφάνισής του αρνήθηκε να επιστρέψει για encore, παρά τις έντονες επευφημίες του κοινού, ενώ δεν παρέστη αργότερα στη δεξίωση που είχε διοργανωθεί προς τιμήν του.
Ο διευθυντής του φεστιβάλ Φραντς Ονεσοργκ δήλωσε αμέσως μετά στα γερμανικά ΜΜΕ ότι ο Ζίμερμαν χαίρει της αμέριστης συμπαράστασης και συμπάθειάς του για την ενέργειά του. «Αυτό που συνέβη είναι κλοπή», είπε, «και πονάει πιο βαθιά αν ο καλλιτέχνης διαθέτει ευαίσθητη φύση». Η εκπρόσωπος Τύπου Ανκε Ντέμιρσοϊ συμπλήρωσε ότι οι διοργανωτές θα αποφασίσουν ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν στο μέλλον ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η χρήση κινητών την ώρα του κονσέρτου. Πολλοί επιφανείς εκπρόσωποι του χώρου της κλασικής μουσικής έσπευσαν να δηλώσουν ότι το ξέσπασμα του πολωνού πιανίστα όχι μόνο υπήρξε απολύτως κατανοητό, αλλά συνέβη στην κατάλληλη στιγμή για να αναδείξει ένα μείζον πρόβλημα. «Αυτοί που κινηματογραφούν συναυλίες με τα smartphones τους είναι μάστιγα και τους αξίζει να οδηγούνται διά της βίας εκτός της αίθουσας», είπε σχετικά ο γερμανός πιανίστας Σεμπάστιαν Κνάουερ, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Mozart@augsburg.
Ο Ζίμερμαν έστρεψε πάνω του τη διεθνή προσοχή το 1975 όταν κέρδισε τον Διεθνή Διαγωνισμό Σοπέν στη Βαρσοβία και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή πιανίστες, διάσημος για τις ηχογραφήσεις του ειδικά σε έργα Ραχμάνινοφ, Μπραμς και Λιστ, αλλά και για τη σχολαστική επιμέλεια με την οποία προετοιμάζεται για τις σχετικά αραιές εμφανίσεις του.  
Η περασμένη Δευτέρα δεν ήταν η πρώτη φορά που διέκοψε συναυλία στη μέση. Το 2009, ενώ εμφανιζόταν στο Αίθουσα Συναυλιών Γουόλτ Ντίσνεϊ του Λος Αντζελες, σταμάτησε για να διακηρύξει από σκηνής ήρεμα αλλά εμφατικά την αντίθεσή του στην εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ, γεγονός που προκάλεσε τις αποδοκιμασίες μέρους του κοινού, το οποίο στη συνέχεια αποχώρησε. Στον σύντομο λόγο που έβγαλε εκείνο το βράδυ στηλίτευσε τα σχέδια της αμερικανικής κυβέρνησης να κατασκευάσει ασπίδα πυραυλικής προστασίας στην πατρίδα του την Πολωνία. Επίσης, είχε βρεθεί στη δημοσιότητα όταν λίγες ημέρες μετά την 11η Σεπτεμβρίου οι υπεύθυνοι ασφαλείας του αεροδρομίου JFK της Νέας Υόρκης προέβησαν σε κατάσχεση του Steinway πιάνου του, επειδή θεώρησαν ύποπτη την έντονη μυρωδιά κόλλας που ανέδιδε. Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες του Ζίμερμαν, το πιάνο διαλύθηκε προληπτικά.
πηγή: tanea.gr

chios_tv

Add comment

Meci Production