ChiosTV
ploutos kata texnis 1

«Πλούτος» κατά «Τέχνης»

 

Γιατί ναυάγησε η συνεργασία του Διονύση Σαββόπουλου με το Θέατρο Τέχνης για το ανέβασμα της αριστοφανικής κωμωδίας

Γιατί ναυάγησε η συνεργασία του Διονύση Σαββόπουλου με το Θέατρο Τέχνης για το ανέβασμα της αριστοφανικής κωμωδίας

Η Επίδαυρος, το μεγάλο ατού του Φεστιβάλ, τα τελευταία έξι χρόνια δεν αξιοποιήθηκε καθόλου ούτε ως μέσο προβολής του στο εξωτερικό ούτε για την αύξηση των εσόδων του

 

«Πλούτος» χωρίς Τέχνη ή για την ακρίβεια… χωρίς «Τέχνης»: Η κωμωδία του Αριστοφάνησε σκηνοθεσία και μουσική του Διονύση Σαββόπουλου θα κατέβει στην Επίδαυρο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ ως μια παραγωγή του θεάτρου Ακροπόλ και όχι ως συμπαραγωγή του Ακροπόλ με το Θέατρο Τέχνης. Και αυτό γιατί, προτού ολοκληρωθούν οι δέκα πρώτες πρόβες, ο Σαββόπουλος διαφώνησε και θέλησε να διαχωρίσει τη θέση του. Βασικός λόγος διαφωνίας – και αυτός που προκάλεσε την τελική σύγκρουση – ήταν η σύνθεση του Χορού του «Πλούτου». Υστερα από ακροάσεις, στην αρχή σε νέες που ήξεραν να χορεύουν και να τραγουδούν, στη συνέχεια σε νέους, απ’ όπου και τελικώς αντλήθηκε το έμψυχο υλικό, στήθηκε ένας δεκατετραμελής Χορός, κυρίως από τη δεξαμενή του Θεάτρου Τέχνης. Φαίνεται όμως ότι ο συνθέτης και σκηνοθέτης άλλαξε γνώμη και διαφώνησε με τις επιλογές του.

Ο ίδιος έστειλε την παρακάτω επιστολή: «Είναι αλήθεια ότι από καιρό συζητούμε με το Θέατρο Τέχνης την ιδέα μου για το ανέβασμα του αριστοφανικού “Πλούτου”. Με τον συνήθη ενθουσιασμό του ξεκινήματος, καταθέσαμε σχετική αίτηση στο Φεστιβάλ Αθηνών. Η συνεργασία μας όμως κατά τη διάρκεια των προβών δεν φάνηκε να οδηγεί, δυστυχώς, σε κάποιο ουσιαστικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα και δεν θα ήταν, νομίζω, σωστό να χρησιμοποιήσουμε το όνομα του Θεάτρου Τέχνης για διακοσμητικούς μόνο λόγους. Εθεσα αυτόν τον προβληματισμό μου στους ανθρώπους του Θεάτρου Τέχνης και τους άφησα να το σκεφτούν. Αντί άλλης απαντήσεως εκ μέρους τους, διαβάζω τώρα στο Διαδίκτυο τη βαρύγδουπη ανακοίνωση αποχώρησής τους. Είναι η δεύτερη φορά που ναυαγεί συνεργασία μου με το Θέατρο Τέχνης. Ελπίζω την τρίτη φορά να τα καταφέρουμε καλύτερα».

 

Είχε προηγηθεί η παρακάτω επιστολή του Θεάτρου Τέχνης: «Το Θέατρο Τέχνης, προ τριμήνου, δέχθηκε μια πρόταση από τον Διονύση Σαββόπουλο να ανεβάσει στο Φεστιβάλ Επιδαύρου τον “Πλούτο” του Αριστοφάνη, σε δική του σκηνοθεσία και σε συμπαραγωγή με το θέατρο Ακροπόλ. Αφού συμφωνήθηκαν οι καλλιτεχνικοί και οι οικονομικοί όροι της συνεργασίας, το Θέατρο Τέχνης μαζί με το θέατρο Ακροπόλ κατέθεσαν πρόταση στο Ελληνικό Φεστιβάλ, στις 6 Φεβρουαρίου 2013, για τη συγκεκριμένη παραγωγή. Ομως από τότε, και ενώ το θέατρο Ακροπόλ αποδέχθηκε τους οικονομικούς όρους που έθεσε το Θέατρο Τέχνης, ο κ. Σαββόπουλος από την έναρξη της συνεργασίας προχώρησε σε μια σειρά αθετήσεων και συμπεριφορών στις οποίες το Θέατρο Τέχνης δεν μπορεί να συναινέσει. Κατά συνέπεια το Θέατρο Τέχνης αποσύρεται από τη συγκεκριμένη συμπαραγωγή».

 

Σύμφωνα με την πλευρά του καλλιτεχνικού διευθυντή του Θεάτρου Τέχνης Διαγόρα Χρονόπουλου, ο Χορός αποψιλώθηκε από τους ηθοποιούς του Τέχνης και μάλιστα «με άκομψο τρόπο». Από τους δεκατέσσερις απέμειναν οι έξι και οι υπόλοιποι αντικαταστάθηκαν με άλλους. Πηγές του Θεάτρου Τέχνης άφηναν να εννοηθεί ότι το περιστατικό εντάσσεται σε μια γενικότερη αναποφασιστικότητα από την πλευρά του Σαββόπουλου, που έχει να κάνει με την κατεύθυνση της παράστασης. Στη συμπαραγωγή το Τέχνης θα συνέβαλλε, εκτός από τον Χορό, και ως «ονόρε», αλλά και οικονομικά.
 
Τώρα που ο γάμος αυτός διαλύθηκε, το Ακροπόλ αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την παραγωγή και επισημαίνει ότι δεν έχει τίποτε να πει γι’ αυτή τη διένεξη, μια που οι σχέσεις του Ακροπόλ τόσο με τον Διαγόρα Χρονόπουλο όσο και με τον Διονύση Σαββόπουλο δεν έχουν διαταραχθεί. Με τον τελευταίο μάλιστα συνεχίζουν να δουλεύουν μαζί. «Ο Διονύσης φτιάχνει καθ’ οδόν την παράσταση», λένε, «και αυτές οι διαρκείς αλλαγές οδηγούν στο καλύτερο τελικό αποτέλεσμα». Στην παράσταση, που αναμένεται να παιχτεί στην Επίδαυρο στα μέσα Ιουλίου, πρωταγωνιστούν η Αμαλία Μουτούση, οΝίκος Κουρής, ο Χρήστος Λούλης και ο Μάκης Παπαδημητρίου. Την κίνηση και τη χορογραφία ανέλαβε ο Ερμής Μαλκότσης και τη σκηνογραφία ο Αγγελος Μέντης. 
 
πηγή: tovima.gr

 

chios_tv

Add comment

Meci Production